GUIA DIDÀCTICA: Activitat amb un podcast d'àudio

1. Informació general i identificació del material

  • Títol del material. Endevina, endevinaràs!
  • Autors del material. Raquel Menasalvas, Catalina Rosselló, Neus Burguera.
  • Any de producció. 2014
  • Idioma del material. Català
  • Objectius.

o   Fomentar la imaginació.

o   Desenvolupar una nova concepció de ciència.

o   Potenciar el respecte cap als companys.

  • Destinataris. És una activitat que és pot adaptar a qualsevol curs de primària, però nosaltres ho hem enfocat al primer cicle.
  • Context educatiu. CEIP  Na Caragol, un centre d’educació pública situat a Artà i que té present la creativitat i la innovació per a l’elaboració de recursos didàctics.
  • Àmbit d'intervenció. Primer cicle de primària, a l’aula ordinària.
  • Especificacions tècniques. Per dur a terme l’elaboració d’aquest àudio, és necessari disposar d’una gravadora de veu en aquest cas vam utilitzar la del mòbil i, un ordenador que inclogui un programa d’àudio. Vam utilitzar el programa “Audacity”. 
  • Aspectes generals sobre la instal·lació i utilització del programa. És un programa que s’ha d’instal·lar, però de forma gratuïta.

2. Descripció del material

  • Concepció. L’àudio que vam crear consta d’una música ambiental de fons que vam extreure del Banc de Sons del Ministeri. Posteriorment damunt aquesta pista d’àudio, vam introduir-li una sèrie d’endevinalles narrades per nosaltres.
  • Funcionalitat. La nostra finalitat amb la creació d’aquest àudio és motivar als nins al coneixement dels mamífers, mitjançant una eina poc usual per tal que els hi resulti més interessant.
  • Aportacions didàctiques.

o   Es presentaran una sèrie d’endevinalles per mitjà de l’àudio

o   El mestre anirà donant el torn de paraula als alumnes perquè responguin les endevinalles

  • Estructura i organització del material. Àudio d’endevinalles.

3. Orientacions didàctiques

  • Destinataris. Aquesta activitat va dirigida a una classe de primer cicle ( segon curs). Estàvem treballant el tema dels mamífers i per aquest motiu hem considerat interessant crear aquestes endevinalles per motivar-los.
  • Competències, objectius i continguts.

o   Competències.

§  Competència digital.

§  Competència lingüística (expressió i comprensió oral).

§  Competència d’aprendre a aprendre.

§  Competència d’autonomia i iniciativa personal.

§  Competència social i ciutadana (hi ha d’haver interacció entre els alumnes).

o   Objectius.

§  Fomentar la imaginació.

§  Desenvolupar una nova concepció de ciència.

§  Potenciar el respecte cap als companys.

o   Continguts. Els mamífers.

  • Orientacions educatives.

o   Abans. Estem impartint el tema dels mamífers, per tant el mestre s’encarregarà d’introduir conceptes generals sobre aquests perquè els nins comencin a tenir una visió global i entenedora d’ells.

o   Durant. El mestre haurà creat una àudio d’endevinalles sobre els mamífers. Aquesta activitat es durà a terme dins classe amb la intenció que els nins es motivin i tenguin ganes d’experimentar i aprendre amb els mamífers.

o   Després. Posteriorment el mestre demanarà als alumnes que s’agrupin en grups de quatre i conjuntament hauran de crear una endevinalla del mamífers que els hi cridi més l’atenció. Una vegada creada, l’hauran d’exposar als seus companys de classe.

  • Agrupament. Les endevinalles es resolien de forma autònoma dins el grup classe, per torns de paraula marcats pel professor/a.
  • Organització de l’espai i del temps. Realitzarem l’activitat a l’aula ordinària ja que consta d’equip de so.
  • Rol del docent. El docent actuarà com a guia durant tota l’activitat ja que únicament haurà de posar l’àudio i anar marcant els torns de paraula dels alumnes.

4. Referències i Recursos

URL de com descarregar el programa Audacity: https://audacity.softonic.com/

Contacte

Carpeta d'aprenentatge

© 2014 Rervats tots els drets.

Crea una web gratisWebnode