A principi de curs, per poder tenir totes les tasques organitzades, vam realitzar una carpeta d’aprenentatge. Després de provar un gran ventall d’aplicacions, ens vam decantar per  Webnode, una eina per a la creació de pàgines web molt fàcil d’usar des del nostre punt de vista.

El menú principal de la carpeta que vam crear està dividia en quatre blocs:

  • Pàgina d’inici, on donam la benvinguda a la nostra carpeta d’aprenentatge.
  • El nostre equip, on ens presentem com a membres de tercer del grau d’Educació Primària.
  • Carpeta grupal, on hem anat introduint subcarpetes amb els tallers que hem hagut de realitzar de manera conjunta.
  • Carpetes individuals, on hem creat tres subcarpetes, una per a cada membre del grup i dins aquestes hi hem anat guardant les tasques dels tallers que hem hagut de realitzar individualment.

Aquesta assignatura ens ha servit per conèixer noves eines digitals que ens podran servir a la nostra futura tasca com a docents, i perquè no? També de manera personal.

Amb la primera eina que vam treballar va ser Pearltrees, amb la qual la vam realitzar el Taller PLE. Hem coincidit en què és una eina molt fàcil d’usar, fins i tot pels més petits. Aquesta et permet crear diferents carpetes on pots afegir-hi enllaços a pàgines web, arxius, fotografies, etc. sobre una mateixa temàtica. Així, sempre tens la feina ordenada i a la teva disposició, ja que pots utilitzar el Pearltrees des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet. A més, permet seguir el compte de Pearltrees d’altres usuaris i afegir al teu propi tot allò que puguis anar trobant interessant de les carpetes dels demés.

El segon taller que vam realitzar va ser el de creació de material multimèdia interactiu per a l’Educació Primària. Amb aquest vam treballar amb tres eines diferents:

  • Easel.ly, que permet la creació d’infografies.
  • Mindomo, que és una eina per a crear mapes conceptuals.
  • Goanimate, que permet la creació de vídeos animats a partir dels personatges i escenaris predeterminats que et presenta l’eina.

Un tercer taller fou el de creació d’un podcast d’àudio. Amb aquest vam treballar amb l’Audacity, una eina que permet editar un àudio i introduir vàries pistes a l’hora. Un cop tenguerem l’àudio muntat, el publicarem a Goear, un espai que permet la reproducció online.

El quart taller que realitzàrem fou el muntatge d’un vídeo. Nosaltres vam triar el Movie Maker com a eina per realitzar-lo. Dir que se’ns va donar l’opció a participar a un projecte interuniversitari que consistia en fer el muntatge de vídeo i crear la banda sonora per a aquest. Nosaltres ens hi vam apuntar, i hem realitzat el taller de vídeo d’aquesta assignatura juntament amb l’assignatura d’Educació Artística: Música. Un cop tenguerem el vídeo muntat, vam pujar-lo a Youtube.

Finalment, treballàrem amb la xarxa social Edmodo, amb la qual vam haver de crear un grup de feina de classe simulant que ja érem docents i preparar tres tasques amb data límit d’entrega sobre una mateixa temàtica.

Passant ara a parlar sobre la nostra futura feina com a docents, així com anem avançant en la nostra formació i estem més a prop d’aconseguir ser allò que sempre hem desitjat, ens adonem que encara ens falta molt per aprendre i ens entren les inseguretats de si ho farem bé, si serem competents amb allò que ens proposem, si aconseguirem que els alumnes aprenguin tot allò que pretenem... Per aquest motiu, cada vegada ens preocupem més per intentar absorbir tots els coneixements i recursos possibles que ens proporcionen les assignatures que cursem.

Una d’aquestes assignatures és la de Mitjans i Recursos Tecnològics en el Procés d’Ensenyament-aprenentatge en l’Educació Primària. Un cop realitzada ens hem adonat que hem adquirit una sèrie de coneixements i recursos que ens seran molt útils en la nostra professió com a docents, ja que les TIC estan a l’ordre del dia i és inútil i absurd deixar-les de banda perquè els nostres alumnes seran uns nadius digitals.

Ens agradaria destacar el recurs de la Carpeta d’Aprenentatge que hem realitzat amb el programa Webnode. Hem emprat aquest recurs durant tot el curs com a alumnes, però, a la vegada, pensem que pot ser útil per a docents ja que és pública i permet publicar-hi continguts als quals el nostre alumnat podria accedir-hi de forma còmode i ràpida.

Al principi de curs, no teníem en ment les multituds de possibilitats que ens ofereixen les TIC, però una vegada finalitzada l’assignatura pensem molt més amb aquestes com a  possibles recursos educatius, ja que hem pogut experimentar la seva utilitat i originalitat per treballar amb infants. A més, ens permet interactuar amb ells.

En conclusió, tal com pensàvem a l’inici de curs, la nostra professió com a docents estarà plena d’il·lusió, alegria, amor, tendresa, respecte, empatia, sinceritat, noves experiències, companyerisme, igualtat, formació contínua, creativitat, sorpreses però principalment vocació.

Aquí us deixam l'enllaç que condueix al vídeo que hem realitzat per il·lustrar aquestes reflexions finals: www.youtube.com/watch?v=WqltlL2Pqko&feature=youtu.be

 

Contacte

Carpeta d'aprenentatge

© 2014 Rervats tots els drets.

Crea una web gratisWebnode