A l'inici de curs, juntament amb el meu grup, vaig establir el següent pla de treball:

1. Eines de comunicació

  • Whatsapp: Per comunicació immediata.
  • Correu electrònic: Per comaprtir els documents dels treballs que estam fent.
  • Facebook: Per compartir els documets dels treballs que estam fent i poder opinar.

2. Eines per compartir continguts

  • Correu electrònic: Per enviar-nos arxius, fotografies, documents, treballs grupals...
  • Google Drive: Per fer els treballs grupals sense haver de quedar a un lloc físic.
  • Missatge privat de Facebook: Per compartir arxius, documents, treballs grupals i poder donar opinió sobre aquests.

3. Eines per crear continguts

  • Power point: Per crear les presentacions de les exposicions orals sobre els treballs.
  • Word: Per redactar els treballs.
  • Cmaptools: Per fer esquemes sobre els continguts donats a classe.
Ara que ja estem a punt de finalitzar l'assignatura, podem dir que les úniques eines de comunicació que hem utilitzat ha estat el whatsapp, ja que tenim un grup creat de nosaltres tres i ens n'adonem tot d'una de si ens hem parlat. En quant a les eines per compartir continguts, quan hem hagut de passar-nos algun document, un link interessant, etc. ho hem fet a través dels missatges privats de Facebook generalment, tot i que en ocasions també hem fet ús del correu electrònic. Finalment, per crear els continguts de les tasques que se'ns han encomanat a les classes, l'única eina que hem usat de les que vam anomenar ha estat el word, i en ocasions comptades, ja que per realtizar els tallers que se'ns han proposat hem hagut de fer ús de les eines que se'ns anomenaven, totes noves per a nosaltres però que ens han servit per aprendre un poc més sobre els recursos que podem trobar online per crear materials didàctics.
 
Quan començarem el curs, la professora ens va introduir el concepte de PLE el qual fa referència a un entorn personal d'aprenentatge que una persona va creant segons els seus interessos. Personalment, per crear el meu PLE, vaig elegir l'eina Pearltrees. Al principi vaig pensar que no me'n sortiria, ja que per a mi era una eina totalment nova; a dia d'avui puc dir que he descobert una eina molt útil, a la qual li he donat un gran ús. Gràcies a aquesta tenc molts d'enllaços a pàgines web d'interés, no només per l'àmbit acadèmic sinó també a nivell personal, guardats i ja no m'he de preocupar per enrecordar-me'n de què escriure al cercador per trobar-les. Aquí n'adjunt unes captures de pantalla:
 
 
 
 
Una altra feina que destacaria seria la creació d'una conta a Twitter. Quan la professora ens va dir que necessitàvem tenir una conta twitter, començà a parlar dels hashtag, els retwitts, els twitts... jo em vaig tornar un poc boja. Quasi no entenia ni de què ens estava parlant, a diferència d'altres companys ja que tenien el Twitter dominat. Els primers dies va ser un poc frustrant treballar amb aquesta xarxa social perquè no sabia fer res. Ara, tot i que només n'he fet ús per les tasques de classe, ja sé com funciona i em sembla una xarxa social interessant. A través d'aquesta he pogut seguir a usuaris com el Centre de Desenvolupament Creix, la Plataforma Crida, Rosa Sensat, entre molts d'altres, usuaris que com a futur docent em poden arribar a enriquir al llarg de la meva carrera professional. D'altra banda, a través del hashtag #mrtpeae3, tots els membres de la classe hem pogut interectuar, compartint enllaços sobre notícies relacionades en l'educació, recursos didàctics online, eines per crear materials didàctics, etc.
 
L'altra tasca que remarcaria, tot i que ens ha dut un poc de feina tenir-la ben feta, ha estat la creació d'aquesta Cd'A. Gràcies a aquesta, tenim tots els tallers classificats amb les diferents pipelles que hem creat, i dividits segons si la tasca encomanada era grupal o individual. A més, com que l'hem creada a través de Webnode, que funciona online, sempre tendrem guardades les activitats realitzades i ho podrem consultar des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.
 
Dir també que, gràcies a aquesta assignatura, he pogut conèixer i treballar amb un gran ventall d'eines que permeten crear una nova manera de presentar als alumnes una feina per fer a casa, la introducció d'un tema, realitzar un mapa conceptual de les idees generals de la unitat treballada etc. Algunes d'aquestes eines són: easel.ly (per crear posters), goanimate (per crear vídeos animats), mindomo (per fer mapes conceptuals), la xarxa social Edmodo, a través de la qual pots fer un grup de treball de la classe i adjuntar les feines s'han d'entregar, el Webnode per crear una pàgina web, etc.
 
Altres tres eines amb les que hem treballar, i que ens han resultat molt útils per dur a terme altres treballs fora d'aquesta ssignatura són:
 
  • Audacity. Mai havia treballat amb una eina que permetés editar un àudio i aquesta, si no necessites fer una edició molt complexa, és molt útil i fàcil d'usar. De fet, amb el meu grup, no només l'hem usada per realitzar el taller de l'assignatura explícit per treballar amb un editar d'àudio.
  • Movie Maker. Tot i que és un programa que sempre he tengut instal·lat a l'ordinador, mai l'havia obert. M'ha semblat una eina molt fàcil d'usar i la qual ofereix una gran quantitat d'opcions per fer el montatge d'un vídeo. Permet pujar fotos i vídeos, afegir transicions, efectes a les imatges, música, tallar el vídeo o la cançó que acompanya l'escena d'aquest, afegir els crèdits, diferents formats de lletres, posar subtítols, etc.
  • El coneixement de l'existència de material publicat sota llicència Creative Commons. A l'hora de fer un treball sempre se'ns adverteix que hem d'anar en compte a no cometre cap plagi, però, personalment, no sabia com ni on cercar arxius d'imatges, sons, vídeos, etc. que no estan protegits o que no et fan cometre un plagi si els uses. Ara ja sé una gran varietat de pàgines web on hi ha moltíssim material sota la llicència anomenada i no m'he de preocupar per si comet o no un plagi fent ús del que n'agafo.
Finalment, mencionar la tasca de coavaluació d'un vídeo elaborat per un grup de companys del grau. M'ha semblat una tasca molt productiva, ja que m'ha servit per observar i prendre nota d'aspectes que tal vegada nosaltres no hem tengut en compte a l'hora de fer el muntatgede la gravació. D'altra banda, també he pogut comparar la feina feta amb el nostre vídeo i adonar-me'n de quins aspectes cal millorar de cara a la presentació d'un altre treball.
 
A mode de conclusió, i com queda reflectit al qüestionari final que hem hagut de realitzar, aquesta assignatura m'ha servit per ampliar el meu coneixement sobre les noves tecnologies i el gran ventall d'eines que ofereixen a les quals se'ls pot donar un ús dins l'àmbit educatiu. Així, pens que ha estat una assignatura molt productiva, ja que en l'ús de les noves tecnologies no hi tenc massa pràctica i amb l'ajuda de la professora i la motivació adequada per a dur a terme els tallers que se'ns han encomanat me n'he sortit. A més, cal tenir en compte el fort impacte que actualment tenen les TIC dins la nostra societat, i seria inútil donar-lis l'esquena enlloc d'anar-se formant per a saber com s'utilitzen.

Contacte

Carpeta d'aprenentatge

© 2014 Rervats tots els drets.

Crea una web gratisWebnode