Arribats al final de l’assignatura és el moment de reflexionar sobre que hem après en aquest curs.

Començant amb el taller PLE, que fou el primer taller que realitzarem, crec que des d’aquell moment en què em veia realment perduda dins aquest món, he evolucionat notablement.

Les eines que emprem els membres del grup per comunicar-nos segueixen sent les mateixes, tot i que hi podem incloure Webnode, pàgina amb la qual hem fet la nostra Carpeta d’Aprenentatge i ens ha servit per anar publicant les tasques individuals. D’aquesta manera he après a emprar aquesta eina, sense necessitat d’ajuda, cosa que inicialment em pareixia impossible.

Quan a l’organització del grup, he de dir que hem treballat durant tot el grau juntes així que ens resulta senzill treballar plegades, ens entenem i ajudam les unes a les altres. Per tant, no he tingut cap problema a l’hora de decidir com o quan fem una tasca o quedada.

Parlant de les eines emprades de manera individual, l’eina que he descobert durant aquest curs i que consider que em serà més útil i empraré més és el Pearltrees, ja que és una plataforma que permet organitzar, explorar i compartir qualsevol contingut, així mateix permet accedir-hi en qualsevol moment i des de qualsevol lloc, sense necessitat de cercar-ho de nou.

 

En referència a la xarxa social twitter, també era una eina totalment desconeguda per jo, però que cada vegada em resulta més interessant.

 

Ha estat molt útil a l’hora de compartir tasques o opinions amb el grup- classe. En el meu cas he aportat sobretot informació que m’ha resultat interessant de compartir amb altres futurs mestres, com serien articles, etc.

 

De què m’he nodrit més amb aquesta eina? Principalment de plataformes o organitzacions que anaven publicant articles d’interès, activitats, guies per saber com tractar als nins, com seria l’exemple de la Plataforma Crida, la qual he seguit amb molta freqüència. A més, el fet que sigui  una xarxa social ha fet que pogués seguir l’actualitat educativa i ampliar els meus interessos educatius, així com a conèixer i seguir altres professionals de l’educació.

 

Seguidament passaré a explicar la meva experiència amb la carpeta d’aprenentatge. Nosaltres vam elegir, després de provar diverses eines, Webnode com a eina principal durant aquest curs. La vam elegir perquè sorprenentment ens va resultar fàcil d’emprar, i amb relatiu poc temps li agafarem el gust. Aquesta eina permet separar la pàgina web amb diverses carpetes, cosa que ens ha facilitat molt la feina per tal de dividir la carpeta en parts, ja que necessitàvem una part grupal i d’altres d’individuals. Així consider que fou una bona elecció.

Per acabar, la darrera tasca que he fet és la de coavaluació, en aquesta he hagut d’avaluar el vídeo d’uns companys.

Amb això, he vist la diferència entre el nostre vídeo i el seu, com cada grup realitza les coses d’una manera, i com fer feina durant un temps amb un grup fa que la feina acabi sent molt semblant.

A més, m’ha permès veure les deficiències que tenia el nostre vídeo o els aspectes que consider que tenir més originals.

També m’ha servit per començar a veure com serà la nostra futura tasca de docents, caracteritzada en part per les avaluacions.

En conclusió, aquesta assignatura m’ha servit per aprendre a usar molt més els recursos TIC i veure el gran ventall de possibilitats que aquests ofereixen dins una aula, ja que són un tipus de recurs molt interessant per treballar amb infants i sovint són ignorats. Consider que no és realista ignorar-los, i no incloure’ls dins l’educació tenint en compte que avui en dia estan dins tots els àmbits, i precisament l’educatiu és el millor per iniciar els nins amb responsabilitat dins aquest món. 

Contacte

Carpeta d'aprenentatge

© 2014 Rervats tots els drets.

Crea una web gratisWebnode