A continuació us explicaré els aprenentatges que he assolit al llarg del curs gràcies a l’assignatura de Mitjans i Recursos tecnològics en el Procés d’ensenyament-aprenentatge en l’Educació Primària.

El primer de tot, us plasmaré el pla de treball que vaig fer a principi de curs juntament amb el meu grup:

1.     Eines de comunicació

  • Whatsapp: per comunicació immediata
  • Correu electrònic: per compartir els documents dels treballs que estam fent
  • Facebook: per compartir els documents dels treballs que estam fent i poder opinar

2.     Eines per compartir continguts

  • Correu electrònic: per enviar-nos arxius, fotografies, documents, treballs grupals...
  • Google Drive: per fer els treballs grupals sense haver de quedar a un lloc físic
  • Missatge privat de Facebook: per compartir arxius, documents, treballs grupals i poder donar opinió sobre aquests.

3.     Eines per crear continguts

  • Power point: per crear les presentacions de les exposicions orals sobre els treballs
  • Word: per redactar els treballs.
  • Cmaptools: per fer esquemes sobre els continguts donats a classe

Ara, parlaré del pla de treball, les eines de grup i l’organització dels treballs de grup.

Quan a les eines de comunicació usades durant tot el curs de l’assignatura, simplement hem fet servir el whatsapp per comunicar-nos i anar-nos informant i recordant les tasques que teníem pendents o les tasques que havíem de realitzar al cap de poc temps.

Quan a les eines per compartir continguts (treballs, links interessants d’informació, imatges de treballs...), normalment hem utilitzat els missatges privats de Facebook o algunes vegades hem fet ús del correu electrònic.

Finalment, quan a les eines per crear continguts, únicament podria dir que hem utilitzat el Word, ja que tots els tallers que hem anat realitzant al llarg del curs, els havíem de dur a terme amb les eines establertes per la professora. D’aquesta manera, usant moltes noves eines de treball, hem après molt més sobre els recursos als quals podem accedir de forma online i, el seu gran ventall d’opcions que mos proporcionen per crear materials didàctics.

Al principi de curs la professora ens va parlar del PLE, no sabia de que em parlava, però vaig començar a investigar sobre aquest concepte. El PLE fa referència a un entorn personal d’aprenentatge que una persona va modificant i creant segons les seves necessitats i interessos. Per crear el meu PLE, vaig fer servir l’eina Pearltrees.

L’ús d’aquesta nova eina no em va suposar molt d’esforç en comparació amb algunes eines que hem hagut de fer servir, ara bé, em va costar  trobar-li l’ ús adient a aquesta eina, ja que no sabia el que podia introduir-li ni per quin motiu. A mesura d’anar experimentant, he anat introduint-hi enllaços de pàgines web que consider de gran interès i utilització, com l’enllaç a la uibdigital, al meu Hotmail, a la pàgina de les Illes Balears... i amb això, me n’he adonat que és una eina on podré anar-hi guardant pàgines tant d’interès acadèmic com personal i tenir-hi un millor i còmode accés.

Aquí adjunt la captura de pantalla del meu PLE.

 

 

Quan a la valoració del Twitter, dir que tot i ser una eina molt coneguda, on la majoria de gent i té una conte oberta d’accés, jo personalment, mai m’havia plantejat obrir-me’n una.

Quan la professora ens va començar a parlar de Twitter juntament amb els conceptes de twitts, retwitts, hashtag... no sabia molt bé del que em parlava i tot el meu grup estava igual. Per tant, vam haver de informar-nos i experimentar amb aquesta eina.

Així i tot, no va ser una eina molt complicada i ràpidament vaig saber-la utilitzar correctament. Vaig començar a seguir un parell de pàgines que em van cridar l’atenció: Diari de Balears, Manel Rives que treballa amb diferents tecnologies ajudant a l’alumnat a realitzar el seu propi aprenentatge, La PlataformaCrida, entre d’altres.

A més, a través del hashtag #mrtpeae3, tots els membres de la classe hem hagut d’interactuar i compartir enllaços del nostre agrad.

Aquí adjunt captures del meu Twitter i de les pàgines que segueixo.

 

 

 

 

Quan a la nostra Carpeta d’Aprenentatge, gràcies a ser l’eina que hem utilitzat al llarg de tot el curs, és l’eina que sabem utilitzar millor. Dir que m’ha suposat un cert esforç organitzar-la de forma correcte juntament amb el meu grup, però, finalment consider que ens ha quedat una organització clara i precisa, on hi tenim tots els tallers i les tasques manades per la professora organitzades per pipelles.

 La nostra carpeta d’aprenentatge està creada amb el programa Webnode, cosa que ens permet tenir accés a la carpeta sempre que tinguem un dispositiu amb connexió a Internet.

Per altra banda, gràcies a aquesta assignatura soc capaç d’utilitzar moltes més eines per dur a terme tasques més motivants i originals perquè exercitin els nins. Com per exemple goanimate, on vam crear un vídeo animat de mamífers, mindomo, on vam crear un mapa conceptual dels mamífers perquè quedessin les característiques d’aquests més clares i finalment easel·ly, que és una eina per crear posters.

Finalment, quan a la tasca de coavaluació del vídeo, em va tocar analitzar el vídeo dels “Sentiments” , aquest vídeo vaig considerar que estava molt ben especificat i era molt clar pels alumnes, per centrar-se únicament en l’idea principal i poder tenir un gran coneixement dels sentiments.

Aquesta tasca, a més, em va servir per veure i observar altres treballs i altres maneres de realitzar un vídeo, ja que d’aquesta forma et pots enriquir d’idees a l’hora de realitzar-ne un i no únicament tens la teva idea. A la vegada també et serveix per adonar-te’n de les teves errades i  amb quins punts has de prestar més atenció i analitzar més correctament. Et poden cridar l’atenció aspectes d’altres vídeos i d’aquesta forma tu els podràs introduir al teu.

En conclusió, dir que, encara que les tecnologies no siguin un dels meus punts forts,gràcies a aquesta assignatura me n’he adonat del gran ventall de possibilitats i la gran varietat d’activitats, eines originals i creatives d’educació per l’alumnat, eines que et serveixen per tenir-ho tot perfectament organitzat... que et poden oferir.

Per tant, dir, que ha estat una de les assignatures on he avançat més en quan a continguts pràctics i estic satisfeta de la meva tasca tant grupal com personal al llarg de tot el curs, tot i que possiblement les qualificacions no han estat extraordinàries, consider que he obtingut un gran aprenentatge.

Contacte

Carpeta d'aprenentatge

© 2014 Rervats tots els drets.

Crea una web gratisWebnode